Розвиток творчих здібностей школярів

Картинки по запросу картинки творчі здібності




Маленький учень добре вчиться лише тоді, коли він переживає успіх, хоча б невеликий.



      Мета сучасної школи – не просто давати знання, а формувати особистість, яка вміє і хоче вчитися, займає позицію активного суб’єкта діяльності. З огляду на це велике значення має формування в учнів творчого потенціалу, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності. 
  Сучасне життя висуває нові пріоритети. На перший план виходить особистісний розвиток, усе ширше впроваджуються елементи особистісно зорієнтованого навчання. Саме в умовах особистісно орієнтованого навчання відбувається становлення таких важливих якостей особистості, як рефлективність, спонтанність, критичність мислення, вміння працювати з інформацією, спілкуватись та нести відповідальність за наслідки власних дій.
    Розвиток творчих, інтелектуальних здібностей – це вміння використовувати знання в нестандартних ситуаціях. Розвиток творчих, інтелектуальних, пізнавальних здібностей включає і розвиток мислення – вміння узагальнювати, перетворювати знання в гнучкі системи, творчо аналізувати ситуацію.
  Розвивати творчість – означає виховувати у дітей інтерес до знань, самостійність у навчанні.
     Життя доводить, що в складних умовах, що постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до  використання нових ідей, задумів, нових підходів та рішень. Для цього їй потрібні певні навички: думати, розуміти сутність речей, аналізувати, осмислювати ідеї, шукати потрібну інформацію, тлумачити її, застосовувати за певних умов.
     Уроки математики  – це напружена, науково організована й результативна праця всіх учнів у співтворчості з учителем, яка розвиває творчі здібності учнів; сприяє здобуванню знань учнями самостійною роботою думки; диференціює та індивідуалізує процес навчання; стимулює роботу з додатковою літературою; розвиває аналітичне мислення, вміння робити узагальнення; формує в учнів навички самооцінки та самоконтролю своєї навчальної діяльності.
На своїх уроках я намагаюсь створювати таку атмосферу, яка може надихати учня, а не руйнувати його впевненість у собі, заохочувати, а не пригнічувати інтереси.    Для цього використовую творчі методи:
- стимулювати бажання учнів працювати самостійно;
-  заохочувати до роботи над проектами, запропонованими самими учнями;
- переконувати учнів у тому, що вчитель є їхнім однодумцем;
- заохочувати до максимальної захопленості у спільній діяльності;
- виключати будь-який тиск на дітей, створювати розкуту атмосферу;
- надавати дитині свободу вибору галузі застосування своїх здібностей.
    Критичність мислення дитини формується під час опрацювання інформації, розв’язування задач, проблем, оцінювання ситуації, вибору раціональних способів діяльності на уроках.  
  Тож розвивати творчі компетентності учнів на уроках можна тільки, коли:  складне зробити простим, просте зробити звичним, звичне зробити приємним.




Немає коментарів:

Дописати коментар

Translate